Historiske og livreddende resultater av et blodig samarbeid ⋆ Kontekst
Notis

Historiske og livreddende resultater av et blodig samarbeid

Sammen med Røde kors satte Tons of Rock seg et hårete mål. 6.666 nye blodgivere skulle rekrutteres, og spørsmålet var enkelt: er du en ekte blodfan? Da kan du også bidra til å redde liv.

– Resultatet er overveldende. Vi trengte blodgivere og Tons of Rock hadde landets fremste blodfans. Kampanjen har gått over all forventning og tallene viser at festivalen har rekruttert over 9.000 nye blodgivere. Som igjen betyr at hele en av tre nye givere er blodfansen til Tons of Rock. Blod kan ikke lages – det må gis. Dette samarbeidet er helt unikt, sier Dipin Gubta, Røde Kors, i en pressemelding.

Publikum har selv kunne følge samarbeidet på nettsiden til festivalen.

– Aldri før har blodig alvor vært mer gøy! Samarbeidet med Røde Kors og Blodbanken har vært utrolig givende og motiverende i en hverdag og verdensbilde preget av alvor. Blod trengs over alt, det være seg til kreftpasienter, ulykker, Gene Simmons eller Mayhem og vi er stolte og glade for å ha kunne bidratt på vår måte, sier Mads Martinsen i Tons of Rock i meldingen.